• DORPSINGANG-OUD.JPG
  • DorpstraatZwartewaala.jpg
  • Dsc06586.jpg
  • Dsc06587.jpg
  • Haven1kl.jpg
  • HOLLEMARESTRAAT.JPG
  • img_2585.jpg
  • MAASDIJK.JPG
  • Noordeinde Zwartewaala.jpg
  • RIMG0038.JPG
  • RIMG0042.JPG
  • Rotonde2kl.jpg
Juni 2019
Z M D W D V Z
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

BEREKENING SPOORHERRIE WAARDELOOS.

Windmolens  en lawaaiige treinen in studie "vergeten".

Uit het AD van 12 maart

Berekeningen van het geluid dat een nieuwe spoorlijn langs de Theemsweg voor inwoners van Zwartewaal, Heenvliet en Geervliet veroorzaakt, kunnen naar de prullenbak. Vergeten  is lawaaiige 'oostbloktreinen' en het geluid van de windmolens in het onderzoek mee te nemen.

Nieuwsbrief Project Calandbrug

 Editie: 10 FEBRUARI 2015

Project Calandbrug: voorkeursoplossing is Theemswegtracé

De Calandbrug bij Rozenburg (gemeente Rotterdam) is in 2020 aan het einde van haar technische levensduur. Samen met het groeiende treinverkeer over de Betuweroute, het scheepvaartverkeer naar de Brittanniëhaven en wegverkeer betekent dit dat er een structurele oplossing moet komen voor de Calandbrug. Na een zorgvuldige beoordeling heeft de staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu een voorkeursoplossing aangewezen: het Theemswegtracé.Deze oplossing past het best bij de doelstellingen om de levensduur van de brug te verlengen en het capaciteitsknelpunt op te lossen. Het ministerie organiseert twee informatieavonden om de voorkeursoplossing toe te lichten.

Er is nieuws over het Calandtracé.

Het volgende bericht stond in het AD VPR bijlage: Treinherrie.


Financiering spoor naar haven is rond
ROTTERDAM. De financiering voor het omleggen van de Havenspoorlijn is rond. De goederentreinen rijden straks niet meer over de versleten Calandbrug, maar over de Rozenburgse sluis. Het nieuwe tracé verlost het dorp Rozenburg van geluidsoverlast, maar het komt dichter bij Zwartewaal. Daar is veel weerstand tegen de komst van het Theemswegtracé.
Het Havenbedrijf Rotterdam betaalt meer dan 100 miljoen euro uit eigen zak. Daarover heeft het deze week een akkoord bereikt, omdat het Rijk de komende jaren onvoldoende geld beschikbaar heeft voor deze voor het Havenbedrijf broodnodige spoorweg.
Voordat de aanleg van start gaat, moeten nog inspraakprocedures worden doorlopen. De milieueffectrapportage verschijnt naar verwachting deze zomer. Ook de aannemer is nog niet geselecteerd. Behalve dat de Calandbrug haar beste tijd heeft gehad, lopen de treinen op het steeds drukkere tracé van en naar de Maasvlakte met de nieuwe spoorweg brugopeningen mis. Aanleg van het nieuwe tracé kost 275 miljoen euro.

Het PDF document over de Harmsenbrug. 
(Als u de foto's duidelijker wil zien, download het document)


Terug naar het Begin. 

De komende tijd krijgen we hinder op de Harmsenbrug,

Lees hier voor het hele Artikel

Hier staat het eerste vervolg


 

 

 

Nieuws over de ontwikkelingen van het Calandlijn-project.

Er is hierover een nieuwsbrief gestuurd. Deze nieuwsbrief staat bij Nieuwsbrieven In.

Daar  staan ook wat adressen over dit project met interessante informatie.