• DORPSINGANG-OUD.JPG
  • DorpstraatZwartewaala.jpg
  • Dsc06586.jpg
  • Dsc06587.jpg
  • Haven1kl.jpg
  • HOLLEMARESTRAAT.JPG
  • img_2585.jpg
  • MAASDIJK.JPG
  • Noordeinde Zwartewaala.jpg
  • RIMG0038.JPG
  • RIMG0042.JPG
  • Rotonde2kl.jpg
Augustus 2020
Z M D W D V Z
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Voortgang werkzaamheden Theemsweg  tracé

Een delegatie van de Dorpsraad met voorzitter Peter Zanen, Harry Troost en mijzelf Co van Kleef werden uitgenodigd om ter plaatse de voortgang van de bouw van het tracé te komen bekijken.

Maandag morgen 6 juli 2020 jl. zijn wij zeer gastvrij ontvangen door Steven de Mos en Jan van Kleef van Port of Rotterdam.

Onze eerste indruk was zeer positief.

Op een gedeelte van het tracé waren al geluidswerende segmenten aangebracht, bestaande uit geperste houtvezels gedrenkt in cement, de zogenaamde houtvezelcementplaten. Deze segmenten zijn maar 50 kg zwaar en makkelijk te monteren met twee man. De hoogte gemeten vanaf de rails is 1.70. De hoogte vanaf de betonnen vloer gemeten is bijna 2,50m. Zie ook de doorsnede van het viaduct onderaan dit artikel. Op de stalen bruggen is de hoogte van de zijwanden zelfs 3,20m boven de rails.

Zie foto    

 detailschermdetailscherm2

;

Linker foto detail van de geluidsisolatie en rechter foto een overzicht van de plaatsing op de wand.

Tevens loopt de rails in een tracé-bak van ongeveer een meter hoog. Deze wordt bekleed (zowel de bodem alsook de zijkanten) met rubber om een ontkoppeling te krijgen van de tracé-bak, t.o.v. ballast en rails. Daarnaast heeft ook de hoogte van de tracé-bak een positief geluidswerende werking.

Zie fotoBrugdekTh.brug

                                              

Bij de twee brugdelen is een overstek gemaakt voor de stevigheid van de twee metalen boog-brugdelen, wat als bijkomend voordeel heeft dat het geluid nog extra wordt gedempt en binnen de omgeving van het brugdeel blijft.

Zie foto

BrugdekTh2brug BrugdekTh3.brug

Linker foto de overstek van de brug en rechter foto tracé in opbouw.

Ook de wanden van de twee brugdelen worden bekleed met geluidswerend materiaal. Deze delen worden ook demontabel aangebracht, i.v.m. vervanging bij schade. De geluidswerende panelen zijn momenteel nog niet gemonteerd op de brugdelen.

Al met al is dit een erg positief bezoek geweest, waarbij mijn zienswijze ’s nog beter dan gedacht in praktijk worden gebracht.

Onze dank gaat uit naar de heren De Mos en Van Kleef die de rondleiding verzorgden.

Met vriendelijke groet,

Co van Kleef

 

Zie fotoDoorsnedeBrug