• DORPSINGANG-OUD.JPG
  • DorpstraatZwartewaala.jpg
  • Dsc06586.jpg
  • Dsc06587.jpg
  • Haven1kl.jpg
  • HOLLEMARESTRAAT.JPG
  • img_2585.jpg
  • MAASDIJK.JPG
  • Noordeinde Zwartewaala.jpg
  • RIMG0038.JPG
  • RIMG0042.JPG
  • Rotonde2kl.jpg
Juni 2020
Z M D W D V Z
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Archief Algemene Artikelen

Er is weer wat nieuws over het Theemsproject,

Een artikel uit de brielse courant van de dorpsraad Klik hier en een artikel over inloopavonden van Waterstaat.Klik hier

In het AD van 4-10 staat het volgende:Klik hier 

Een zienswijze indienen kan op de volgende site:

Dit kan tot 12 november via www.platformparticipatie.nl onder de naam "project calandbrug" of via www.project-calandbrug.nl

In het AD van 11-11 staat een artikel over geluidsmetingen, dus er wordt toch wel wat gedaan:Klik hier

Er zijn weer nieuwe ontwikkelingen over het Theemstracé. Klik hier

Geen beroep meer mogelijk. Klik hier

Eigen geluidsmetingen? Klik hier

The continuing story of a bridge: Klik hier

Bij Nieuwsbrieven In staat de nieuwe Nieuwsbrief van het Havenbedrijf over het Calandproject.

Nieuws over de ontwikkelingen van het Calandlijn-project.

Er is hierover een nieuwsbrief gestuurd. Deze nieuwsbrief staat bij Nieuwsbrieven In.

Daar  staan ook wat adressen over dit project met interessante informatie. 

BEREKENING SPOORHERRIE WAARDELOOS.

Windmolens  en lawaaiige treinen in studie "vergeten".

Uit het AD van 12 maart

Berekeningen van het geluid dat een nieuwe spoorlijn langs de Theemsweg voor inwoners van Zwartewaal, Heenvliet en Geervliet veroorzaakt, kunnen naar de prullenbak. Vergeten  is lawaaiige 'oostbloktreinen' en het geluid van de windmolens in het onderzoek mee te nemen.

Nieuwsbrief Project Calandbrug

 Editie: 10 FEBRUARI 2015

Project Calandbrug: voorkeursoplossing is Theemswegtracé

De Calandbrug bij Rozenburg (gemeente Rotterdam) is in 2020 aan het einde van haar technische levensduur. Samen met het groeiende treinverkeer over de Betuweroute, het scheepvaartverkeer naar de Brittanniëhaven en wegverkeer betekent dit dat er een structurele oplossing moet komen voor de Calandbrug. Na een zorgvuldige beoordeling heeft de staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu een voorkeursoplossing aangewezen: het Theemswegtracé.Deze oplossing past het best bij de doelstellingen om de levensduur van de brug te verlengen en het capaciteitsknelpunt op te lossen. Het ministerie organiseert twee informatieavonden om de voorkeursoplossing toe te lichten.

Er is nieuws over het Calandtracé.

Het volgende bericht stond in het AD VPR bijlage: Treinherrie.